Welcome in the Philippines - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Luuk en Roos Staalduine - WaarBenJij.nu Welcome in the Philippines - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Luuk en Roos Staalduine - WaarBenJij.nu

Welcome in the Philippines

Blijf op de hoogte en volg Luuk en Roos

27 September 2016 | Filipijnen, Manilla

Lieve lezers,

Zondag 08:00 uur de wekker, opeens is het dan zover, vreemd maar waar, onze reis gaat nu dan echt beginnen. De afgelopen dagen afscheid genomen van vrienden en familie misschien ook niet helemaal beseffend dat het echt wel een jaar kan duren voordat we elkaar weer zien.
Om 9:30 uur werden we opgehaald door onze ouders die ons het laatste autoritje wilden verzorgen naar Schiphol.
Aangekomen op Schiphol stonden ook nog vrienden en familie op ons wachten om ons nog een dikke knuffel te geven. Na een goede kop koffie en laatste stroopwafel was het toch echt tijd om afscheid te nemen. Heerlijk om je ouders en iedereen nog een keer een dikke knuffel te kunnen geven. Maar goed dat er na dit moment een dweilploeg klaarstond... :)

Onze vlucht naar de Filipijnen stond gepland via Guangzhou, China en duurde 11:20 uur. Het was een heerlijke vlucht, lekker wat filmpjes weg kunnen kijken, muziekje luisteren en af en toe de ogen dicht om toch wat minuten mee te pikken. Aangekomen in China om 6:50 uur waar het al 26 graden was en lekker klam hadden we 1,5 uur om onze volgende vlucht te halen. Je zou zeggen; tijd genoeg... Maar niet als het vliegtuig ergens in een uithoek tot stilstand komt. Uiteindelijk was het toch nog haasten en konden we zelf de deuren van het vliegtuig naar Manilla achter ons dichtdoen.
De luxe die we naar China hadden waren helaas niet aanwezig bij onze tweede vlucht. Tijdens de vlucht snel nog even de Lonely Planet erbij om ons eerste verblijf in Manilla op te zoeken.
De magische woorden: 'Cabin crew prepare for landing' klonken dan ook als muziek in de oren. Het vliegtuig uitstappen en elkaar aankijken; Het is nu toch echt begonnen. Snel het vliegveld af want ja, 15 uur niet roken gaat niet in de kouden kleren zitten. Een taxi bracht ons naar het hotel wat ongeveer 15 minuten rijden was. Al rijdend wat informatie gewonnen van de chauff die ons op zijn steenkolen engels het prachtige Manilla wilde verkopen. Onze kamer werd toegewezen welke niet groter is dan 3 bij 3 wat niet erg is want meer dan een bed een een gezamelijke badkamer hebben we momenteel niet nodig. Ohja en niet te vergeten de ventilator.. Snel naar de Lounge area om een versnapering te nemen en even lekker te zitten want dat hebben we de afgelopen 24 uur nog niet gedaan.. :) Na ons eerste biertje op het terras ontmoette we de Filipijnse man met de hamer en was het misschien verstandiger om eerste even te gaan liggen en daarna verder op onderzoek uit te gaan. Om 13:30 uur gingen onze leukjes dicht en vijf uur later weer open. Onze moeheid had plaats gemaakt voor een opkomend hongerig gevoel. En dus gingen we opzoek naar een tentje waar we dit gevoel konden onderdrukken. Na een rondje te hebben gelopen kwamen we aan bij een leuk tentje op de hoek van een druk kruispunt, genoeg te zien gebeuren en lekker mensen kijken, er kijken er trouwens genoeg terug. :)
Na onze eerste Filipijnse maaltijd, rijst, heerlijke kip met knoflook zijn we weer terug gelopen naar het hotel, ondertussen 22:00 uur. Tussen neus en lippen door erachter gekomen dat Manilla een stad is waar wij niet te lang willen blijven. Direct de lounge ruimte in van ons hotel en kijken wat te mogelijkheden zijn om wat te doen in het noorden. Meer natuur, bergen en rijstvelden. Klinkt toch al wat aantrekkelijker dan toeterende auto's, scooters en hoge gebouwen om ons heen.

Zelfde avond ook nog een Nederlandse jongen gesproken die zijn stage in dit hotel liep en ons nog wat wijzer heeft kunnen maken. 00:00 uur weer naar bed om nog wat uurtjes mee te pakken. Helaas was het idee beter dan de uitvoering. 5:00 uur weer klaar wakker en niet wetende wat te doen, dan maar weer even een boekje lezen en een muziekje luisteren. Toch weer wat slaap gecreëerd en op naar poging nummer 2. Gelukt, iets later dan gepland maar 11:45 uur werden we wakker. Ohja, graag uitchecken voor 12:00 uur, snel een frisse, lees koude, douche en alles verzamelen om uit te checken. Richting een reisbureau die ons kon voorzien van informatie over een busreis richting het noorden. Ticket in the pocket; vanavond om 22:00 uur vertrekt er een bus naar Banaue. Reis duurt ommenabij 9 uur dus we zijn weer even zoet. Nu nog even chillen, boekje lezen en patat eten omdat we Snackers toch wel missen. We gaan ons opmaken voor de volgende trip en houden jullie weer op de hoogte. Dikke kus van ons!

• 27 September 2016 - 14:20

Mich:

Leuk verslag! Have fun.....

• 27 September 2016 - 14:48

Hedy:

Heerlijk om te lezen schatjes, blijf ons op de hoogte houden, zijn we er toch een beetje bij❤️ Dikke knuffel uit delft x

• 27 September 2016 - 18:31

Thomas Breser:

Hallo

ik ga het allemaal bij houden en lezen ik wens jullie veel plezier en ik zal aan jullie denken

groet Thomas

• 27 September 2016 - 21:14

Kakkie:

Leukkk om te lezen!!! Klinkt als bag-pack life!! Te chill!!

• 27 September 2016 - 22:02

Jaap En Gera:

Ha lieverds,

Leuk om jullie verslag te lezen. Meteen al actie ondernomen richting het Noorden, super!
    We volgen jullie en kijken uit naar het volgende levensteken. Dikke knuffel, Pap en Mam.

• 28 September 2016 - 08:40

Mamsie:

Ha Lieverds, schrijver(ster)in de dop.
    Jullie blijven ons verrassen met geweldige talenten.
    Geniet geniet we vinden het heerlijk om zo met jullie mee te reizen.Dikke kus paps en mamsie

• 28 September 2016 - 16:41

Yvonne Rijnbeek:

Wat leuk om jullie zo te volgen en met jullie mee te mogen reizen!

Liefs Yvon

• 02 Oktober 2016 - 12:41

Arie En Willy:

Leuk om op deze manier met jullie op reis te gaan en jullie via de verhalen te volgen. Veel plezier en geniet ervan Time flys when you Have fun. Nog een tip voor de roepias, probeer nassi putti.